27 May 2016

Hari Guru Cherasian Yang Awesome







Sesi fotografi

Menyambut hari guru dengan tema pakaian international menyebabkan murid dan warga sekolah teruja dengan setiap guru yang masuk ke dalam perkarangan sekolah yang memang awesome :)

Bagi saya hari guru ialah hari yang mana guru sepatutnya diraikan dengan seronok dan gembira samaa ada dalam kesederhanaan tetapi meriah di hati dan di mata. Walaupun pelbagai tema diadakan pada hari guru di samping untuk memriahkan pelbagai acara sekolah, objektifnya masih lagi sewaktu memilih tema membayangkan apakah tema yang akan digunakan selesa bagi kedua-dua pihak iaitu guru yang memakai dan guru juga bahkan bersama murid dan PIBG akan menilainya dari sudut yang positif sebelum dilaksanakan.

Pada tahun ini memandangkan saya adalah AJK Kelab Guru yang sibuk ke sana ke mari , baru saya perasan yang dari 100 gambar yang diambil hanya terselit 4 gambar saya ....waaaaaa..waaaaa..so jangan haraplah nak dapat gambar saya dalam blog ni. Well tunggu isnin ni untuk minta ehsan gambar dari kamera orang lain jika adalah yang terselit selit celah gigi pun :(

Program dimulakan dengan sesi fotografi majalah sekolah sebelum guru diarak di luar dewan hingga ke tapak perhimpunan. Pengawas sekolah, pengawas pusat sumber dan koperasi berbaris di kiri dan kanan dan mengiringi guru dan barisan Kadet Polis yang segak bergaya di hadapan pentas di tapak perhimpunan bersama menaburkan bunga. Kedatangan AJK PIBG yang lebih ramai tahun ini memeriahkan sekali program hari ini. saya sangat memuji kepada guru -guru yang sporting dan dapat memberikan kerjasama dalam menjayakan program mengikut tema dengan ada yang menyewa baju semata -mata untuk menepati tema dan ia sesuatu yang memberikan makna, kerana warga Cherasian nampaknya lebih suka mengambil gambar dengan guru -guru yang sporting ini untuk bergambar kenangan.  Iya amat menarik tema ini digunakan kerna kita belajar mengenai budaya orang lain dengan cara pemakaiannya. 

Banyak persembahan yang live dengan gandingan guru dan murid membuat persembahan memang mendapat tepukan malahan guru paling popular iaitu Cikgu Chan menari tarian K Pop terus lintang pukang barisan duduk murid kerana masing - masing ingin duduk di hadapan sekali kerana ingin melayan tarian ini apatah lagi jika Cikgu Chan yang menarinya. 

Habis persembahan , ialah aktiviti yang ditunggu - tunggu iaitu anugerah guru. Seronok betul dari panas-hujan -dan panas semula, Murid juga diraikan dengan nasi lemak percuma kepada semua murid yang hadir ke sekolah dan air. 

Selepas anugerah disampaikan, kami ke dewan menikmati makan tengah hari  di samping meraikan En Jasvir Singh yang akan bersara dan bersama Suppiah staf pejabat yang telah hampir 30 tahun berkhidmat di sekolah. Makanan ditaja oleh puan pengetua dan sate ditaja orang dermawan manakala meehon sup ditaja oleh orang kantin. Dengan kek dari pelbagai agensi penderma seperti YPC, UCSI dan Bank Rakyat.

Yeah memang penat..penat yang berbaloi ..memastikan everything in order. Team Kelab Guru yang awesome maka event menjadi awesome...hihihi. Orait selamat bercuti panjang warga Cherasian.

Selamat bercuti anak  - anak 
Rancanglah dengan bermanfaat



Cikgu Zalifah dengan baju Jawanya
Cikgu Chan sangat happy dengan tarian K Pop
Cikgu Padali and geng cikgu lelaki dengan dikir barat

Add caption
Tahniah tema pakaian kedua terbaik
Tahniah guru tegas
Tahniah Mira guru mengikut trend pakaian
Tahniah Puan Murni guru cantik
Guru lelaki paling popular: En Chan
Tahniah boss perempuan popular
Guru popular sesi petang: Pn Haslina Rahim
Pn Khairul Akhmar guru penyayang sesi pagi
Puan Khamziyah guru penyayang sesi petang
Ustaz Nasrun guru paling ceria
Terima kasih atas tajaan kek dari UCSI
Puan Tan mengasah bakat
Aktiviti permainan...jom layan


Pn Farah Hanum dengan pakaian Korea tempat ketiga
Hi Puan Chua. Nice to see you
Oh ustaz Nasrun dengan dayang dayangnya
Tahniah Kak Noraini dengan baju Red Indian yang mendapat tempat 1
Tahniah antara pakaian bertema terbaik
Tahniah antara pakaian bertema terbaik
Tahniah antara pakaian bertema terbaik
Johan pakaian bertema
Naib Johan pakaian bertema
Tempat ketiga pakaian bertema

2 comments

Hasma Zati delete May 28, 2016

Hari guru yg mmg betul awesome n happy😍😍😍

 

Telegram Channel