29 January 2021

Cara Menulis erekod Kaunseling Minggu 1 Dan 2

 

erekod adalah sesuatu yang baru untuk majoriti guru kaunseling. Saya sudah setahun menggunakan erekod dengan versi yang lain maka terkial kial jugalah cara nak key in dalam erekod yang diseragamkan satu malaysia ini.

penataran juga telah dijalankan tetapi biasalah rasa macam faham tetapi bila dah start sekolah bertubi tubi guru kaunseling tanya nak tagging apa nak tulis macam mana. tak cukup tanya kat whatsapp yang call pun ada takpe selagi boleh layan kita layan. pertanyaan dari guru kaunseling negeri lain pun ada maka saya tanpa malu malu share sahaja lah erekod saya ini. 

Bila share macam ini baru GBK lain dapat tgk apa yang nak di key in. Macam macam versi yang GBK faham dalam key in erekod ini. Rasanya lepas sebulan atau dua bulan masing masing semakin faham bagaimana nak key in.


Ada ayat yang tergantung dalam erekod ini sebab paparan nya begitu. Ni cara saya menulis , jika ada keraguan di mana mana boleh hubungi JU masing masing ye. Maklumlah selagi tak share contoh sebenar selagi tu kurang faham.








Jumaat yg berkat
Semoga murah rezeki penyumbang sarapan pagi











 

Telegram Channel