19 March 2024

Tugas Guru Kaunseling Sekolah Sukan Dan Seni


Hi semua
Program pemugaran tugas GBK di jalankan di BPG KPM
khusus bimbingan dalam pengurusan kaunseling. 

So hari ini saya bimbing mengenai instrumen pemantauan bimbingan dan kaunseling . Scan kendiri masing masing di sekolah sekarang supaya dapat lihat ruang mana yg lemah dan  paling boleh ditambah baik. Setiap item dalam pemantauan kaunseling disentuh untuk GBK dapat meningkatkan skala penilaian kendiri masing masing . Kita sasarkan minimum 80 untuk mencapai tahap cemerlang. 

Antara isunya ialah program mentor mantee 
Memainkan peranan dgn kerjasama unit lain . 

Pengurusan fail bergantung samaada sekolah guna arkib atau spsk. Jika spsk patuhi dari fail hingga ke dokumen.

Menambahbaik cara menulis takwim berpandukan buku purple agar memasukkan ke semua itenary dalam buku. Psikometrik, minda sihat, kerjaya dan make sure setiap bulan tu ada menyentuh 4 fokus perkhidmatan. 
Inovasi melibatkan bahan cetak, teknik dan sistem maklumat. Memandangkan sekolah sukan dan sek seni adalah sek khusus maka byk inovasi boleh dicipta kerana keperluan sek khusus adalah tersendiri khusus untuk kelompok itu sahaja. 







hari puasa ke 8
Ya Allah, berilah aku rezeki di dalamnya (bulan Ramadan) dengan rahmat kepada anak yatim, memberi makan kepada orang lapar, menyebarkan salam, dan bergaul dengan orang-orang mulia, dengan limpahan kurnia-Mu, wahai tempat berlindung bagi orang-orang yang berharap."


 

Telegram Channel