4 July 2018

Perkhidmatan Kaunseling SMK Keladi dan SMK Selasih, Kedah









Hari ini kami ke SMK Keladi untuk mendengar taklimat perkhidmatan dari guru kaunseling SMK Keladi dan SMK Selasih. Melihat kelibat seseorang yg saya kenali oh PK HEM SMK Keladi ini adalah mantan guru kaunseling SMK yg pernah bersama sama bertanding Amalan Terbaik Kaunseling di peringkat kebangsaan pada tahun 2015. 

Di sini peserta bengkel kompetensi dibekalkan dengan pelbagai borang iaitu borang format amalan terbaik kaunseling dan borang format inovasi kaunseling. Dari taklimat yg dijalankan peserta dapat memilih amalan terbaik atau inovasi yg diamalkan di sekolah ini. Peserta juga diberikan tugasan untuk memilih sama ada inovasi atau amalan terbaik untuk dijadikan projek mereka. 

Selain itu peserta dibekalkan borang penilaian kendiri untuk memberikan penskoran kepada perkhidmatan bimbingan dan kaunseling di SMK Keladi. Melalui penilaian ini diharapkan peserta dapat menilai perkhidmatan mereka juga yg dijalankan di sekolah. 

Sesi taklimat berjalan baik dan guru kaunseling di situ iaitu Pn Zalina dan En Mokhtar selaku guru kaunselingnya. Sekolah ini pernah menerima sijil pengurusan cemerlang PPDa pada tahun 2016. 

Sesi taklimat oleh guru kaunseling SMK Taman Selasih iaitu En Roslan Osman juga dijalankan mengenai inovasi dan amalan terbaik buku Inspirasi SPM. Pernah menyertai dua kali amalan terbaik peringkat kebangsaan dan memang saya sendiri pernah membeli bukunya hasil gandingan bersama isterinya menulis modul tersebut. Guru ini juga mencipta carta halatuju SPM yg boleh digunakan dalam kelompok kelas. Kami pernah bertemu di amalan terbaik peringkat kebangsaan sebelum ini. Satu lagi perkongsian mengenai jaringan luar yg dijalankan bersama agensi luar untuk mewujudkan karnival, tajaan pembelian baju kepada murid yg kurang berkemampuan. 

Terima kasih kepada tuan rumah yg sudi menerima kami dengan kunjungan dua buah bas. 

Happy birthday 
To my dear Johan B Nazri
Yesterday was your day
Wish your SPM with flying colours.









Pn Zalina guru kaunseling



Terima kasih tuan Roslan Osman


















2 comments

Salam ..tq ats kehadiran ke smk keladi .. maaf slaid sy missing 12 slaid ... semoga berjumpa lg .. pn zalina gbksm smk keladi

Terima kasih puan atas sambutan dan layanan. Terima kasih sudi menerima kunjungan

 

Telegram Channel