22 October 2019

PENARAFAN MINDA SIHAT PROAKTIF SEKOLAH RENDAH




Hari ini saya bersama guru guru kaunseling sekolah rendah lantikan dalaman Pulau PInang di IPG Kampus Pulau Pinang untuk membimbing mereka mengenai penarafan minda sihat. Maklumlah guru kaunsleing lantikan dalaman ini adalah guru yang mempunyai bebanan yang agak berat kerana mengajar yang mempunyai jadual waktu yang banyak macam guru biasa BUKAN part time. Perlu pula menjalankan kerja kerja guru kaunseling yang sememangnya panjang list yang wajib dibuat.

Oleh itu saya sediakan slaid ini khas untuk guru kaunseling sekolah rendah step by step apa yang perlu dijalankan di sekolah dan bagaimana penarafan dijalankan terhadap perkhidmatan minda sihat anda di sekolah. Boleh klik slaid di bawah:


SLAID PENARAFAN MINDA SIHAT SEKOLAH RENDAH

Perlu saya ingatkan bahawa jika program pencegahan perlu dijalankan dan aktiviti yg disenaraikn dlm slaid merupakan contoh. JIKa berlaku kes bunuh diri di sekolah sekurang kurangnya ada intervensi minda sihat yg telah anda jalankan di sekolah. Laporan dan tarikh tarikh intervensi disertakan. Selain itu, ia membantu pencegahan kesihatan mental yg tidak normal utk kesejahteraan murid.





Tq for all the wishes
Tq for the sweet singing
Appreciated very much



















 

Telegram Channel