6 June 2020

Bengkel Menggunakan StreamYard: Majlis Guru Cemerlang WPKL


Ilmu baru pkp saya yang terbaru ialah berkenalan dgn si itik StreamYard ini. Selalu dengar tapi tak tau fungsi apa. Rupanya sangat membantu presentation kita dalam talian. Kita boleh berkongsi bahan bahan presentation seperti mengajar menggunakan meet 

Boleh invite orang lain masuk juga dan berkongsi bahan sebagai pengajar juga..dengan layout yang lebih mesra pengguna.

Hari ini Ahli Majlis Guru Cemerlang WPKL menjalankan aktiviti berkenalan dengan itik StreamYard ini untuk memudahkan pengajaran dalam talian dengan kapasiti untuk reach murid murid KL dengak lebih ramai lagi. Menggunakan youtube atau facebook live. Objektifnya agar murid yg tak sempat live..boleh menyaksikan rakaman tersebut.

Siapa sangka..saya yg memang tak suka bercakap yang live fb atau live youtube ke...tetiba di penghujung pkp ini pulak la bertambah tambah demand. Bermula dengan kena menyertai slot Via Kaunselor rakaman dalam studio utk rancangan pendidikan, buat rakaman tengah bercakap untuk slot Jabatan Penerangan Selangor dan mulai minggu depan live untuk slot majlis guru cemerlang WPKL.dan majlis guru kaunseling wpkl selaku timbalan YDP Majlis Guru Kaunseling WPKL. 

So belajar pelan pelan dengan strramyard ini, semoga membantu dengan kaedah yang baru. Saya buat StreamYard utk page Kaunselor Nurhaiza Che Mat dan Youtube saya. 

Boleh tengok perkongsian Cikgu Hailmi tentang cara daftar streamyard ini. Salah seorang ahli majlis guru cemerlang dari Kedah https://www.cikguhailmi.com/2020/05/panduan-mudah-mengajar-secara-streaming.html


Klik di bawah ini untuk perkongsian youtube mengenai cara membuka akaun youtube oleh Cikgu Suhaila guru cemerlang Kuala Lumpur ..yang mengajar kami hari ini. 


Minggu hadapan bermula pembelajaran online kami. Semoga dapat dimanfaatkan.


Thank you geng
Aura positif dari insan insan positif
Move forward




Terima kasih Cikgu Siti Suhaila


 

Telegram Channel