3 February 2022

Asean Innovative Science, Enviromental and Entrepreneur Fair ( AISEEF) 2022

3 Februari 2022 bertindak selaku juri untuk Sains Sosial bagi Asean Innovative Science, Enviromental and Entrepreneur Fair ( AISEEF) . Pelbagai jenis negara ASEAN yg masuk bertanding. Saya diberikan room 3 menjadi juri untuk kategori sosial sains bagi murid Malaysia dan Indonesia. Pertandingan ini anjuran Indonesian Young Scientist Association ( IYSA) dan Engineering Faculty Of Dipenogoro. 

Bagaimana saya terjebak? Pertandingan ini dijalankan sewaktu cuti sekolah seminggu sempena Tahun Baru Cina di Malaysia. Dijalankan pada 2- 4 Feb 2022. 
Tawaran dibuka oleh YDP Majlis Guru Cemerlang atas jemputan Malaysian Young Scientist untuk guru guru cemerlang memberikan sumbangan selaku juri pertandingan. 

Memberanikan diri menyahut jemputan memandangkan dgn pengalaman sbg peserta pertandingan inovasi di peringkat antarabangsa dan kebangsaan dan jurulatih pertandingan inovasi saya faham dgn perjalanan utk menjuri pertandingan sedemikian. 

Yeah...2022 saya berazam melibatkan diri di peringkat antarabangsa utk mengatasi 'anxiety" saya bila perlu bercakap di khalayak dgn bahasa Inggeris. Sekurangnya dgn step pertama akan lebih byk step yg sy akan ambil sama ada menjadi pembentang kertas kerja atau peserta seminar peringkat antarabangsa dengan medium Bahasa Inggeris. 
Doakan saya...💞. 

Jom layan youtube majlis 


💥Opening Ceremony AISEEF 2022💥

*Dear AISEEF 2022 Participants!*

Don't forget to watch *Opening Ceremony AISEEF 2022 only on YouTube Channel IYSA Official at 07.00 PM tonight:* 


See you guys!


1 Feb ..another memorable date
Al fatihah arwah Along 
Saiful Hisham Sapie






1 comments

Tahniah semoga terus mantap... Idola.

 

Telegram Channel