14 October 2022

Pemenang Pertandingan Inovasi Guru Kaunseling Sek Ren Peringkat Kebangsaan 2022

Hari ni share tentang inovasi sek rendah pula. Tak menyempat nak go one by one ini pun masa sblm majlis penutup saya mengintai booth mereka 
Johan dari negeri Kelantan. Berkonsepkan mengenai Laman Minda Sihat, robot sahabat diletakkan di situ. Dibina oleh guru guru yg menamakan diri mereka Golokian Creative. Menarik robot ni, sy sendiri pun suka press sana sini untuk mendengar sendiri apa yg diluah oleh robot tersebut untuk setiap press . Boleh kuatkn volume juga untuk mendengar emosi yg kita pilih pada button tersebut. Robot ini digunakan untuk memguruskan emosi. 
___________________________________
Naib Johan Pondok RIASEK mengenai aktiviti murid sekolah rendah di pondok ini. Disediakan ujian minat kerjaya di situ untuk dijawab oleh murid yg ingin mengetahui minat kerjaya mereka. Ahli PRS akan memeriksa jawapan murid yg menjawab. 
Guru kaunseling akan memanggil murid untuk memberikan intervensi. Pondok ini juga dilengkap maklumat kerjaya dgn cth folio kerjaya dan contoh RIASEK bersama cth kerja yg sesuai. 

Sangat sesuai intervensi ini dgn murid sekolah rendah


-----_----------------------------------------------
Antara top 5 ialah inovasi yg dinamakan Multicube. Inovasi ini menghasikan cube untuk membantu intervensi murid sek rendah dalam aspek ujian psikometrik kerjaya

Take a break
After roller coater graph


 

Telegram Channel