10 March 2018

Video Promosi Dan Intervensi Minda Sihat Di Sekolah

Video Promosi Dan Intervensi Minda Sihat SMK Cheras https://drive.google.com/a/yes.my/file/d/1ZQE-JdyF6q--rV0YZtlwWLtmA4Dqyu-l/view?usp=drivesdk
Klik link di atas.





Klik link di atas untuk menonton video kreatif kami mengenai promosi dan intervensi program Minda Sihat di sekolah. Aktiviti kelompok merupakan lakonan semula murid PRS untuk menunjukkan bagaimana intervensi dijalankan.

Walaupun kami tidak menang tempat tetapi saya ingin sharekan bagaimana promosi dan intervensi Minda Sihat dijalankan di sekolah kami. Memandangkan sekolah merupakan tempat tumpuan untuk lawatan penandaaras dari KPM bagi program Minda Sihat dan menerima kunjungan dari team KKM yg menubuhkan inisiatif Minda Sihat ini iaitu Dr Norashikin. Malahan intervensi Minda Sihat SMK Cheras juga menyumbang koleksi gambar dan intervensi kpd KPM untuk pembentangan KPM mengenai intervensi Minda Sihat. Semoga lebih bermanfaat kpd guru kaunseling untuk melihatnya.  Gambar dibawah sewaktu Majlis Perasmian Sedekad Bhgn Psikologi Kaunseling KPM yg mana pertandingan video kreatif diumumkan dan kami memilih tema Promosi Kesihatan Mental. Dapat juga sijil penyertaan walaupun tidak mendapat sebarang tempat. Terima kasih PRS kami yg bantu dalam rakaman video, tolong rakam, tolong edit dan tolong masukkan suara huhu. Maklumlah guru kaunselingnya tak mahir sangat gajet video dan sunting ni. Buat intervensi mahirlah huhuhu. Tahniah kpd johan iaitu guru dari SMK Alor Pongsu, Perak dan tempat kedua dan ketiga dari guru pelatih IPG. 

Sleepy...
After one hour 10 minutes drive alone..
Kem Jugra - Kajang.





 

Telegram Channel