8 August 2019

Kujungan Ke UBK SMK Putatan, Sabah




Hari terakhir di Sabah dan sebelum saya ke airport untuk menaiki flight kami telah singgah di SMK Putatan Sabah. Sekolah bestfriend saya time belajar ijazah dulu.

Best friend saya ini baru bertukar tahun lepas ke sekolah ini. Dan tahun ini dia merupakan ketua kaunselor dan semua rakan sekerjanya adalah junior lagi dari dirinya.

Dia meminta pendapat tentang transformasi biliknya kepada bilik kaunseling yg lebih kondusif. Mujur saya bawa Kak Julia bersama pakar dalam transformasi bilik kaunseling yg tak kondusif berubah menjadi bilik yg kondusif sangat.  Bilik kaunseling SMK Puchong Perdana pernah saya share dalam blog saya sewaktu Kak Julia bertugas sbg ketua guru kaunseling di sana.

Sekarang Kak Julia bertugas di sekolah baru dan 3 bulan dia berada sana dia telah transformasi bilik kaunseling tersebut hingga nazir yg memantaunya untuk GC DG 52 wow dgn perubahan bilik.

Di part saya adalah membimbing projek yg telah dijalankan dan bagaimana mengumpul data berimpak tinggi untuk keberhasilan dalam bentuk kajian tindakan atau amalan terbaik kaunseling.

Happy tummy
Buah tarap..Sabah





















 

Telegram Channel