28 August 2020

Projek Muda PRS: Gerobok Kasih







Semalam adalah hari prapembentangan projek PRS Muda. 5 orang murid PRS Muda saya menyertai projek ini anjuran JPN Selangor. Pelbagai negeri menyertai projek ini namun sbg jurulatih projek PRS ini saya menyelit sekali penyertaan anak anak saya ini walapun kami dari KL.  Projek utk PRS Muda memerlukan dua projek.




Sila klik link youtube berikut: 

Gabungan muda SMK Cheras dengan team Johor ditugaskn membuat dua tugasan. Team Johor memilih tajuk Minda Sihat dan saya memilih Sahsiah Terpuji. 

Untuk projek Sahsiah Terpuji ini, murid saya memilih utk melaksanakan Getobok Kasih berikutan murid yg terjejas prndapatan ibu bapa mereka srpanjang COVID 19 ini. 
Beza dari Gerobok Rezeki lain adalah..projek pemberian sumbangan makanan pada hari Jumaat antara pkl 12.30 hingga 12.50 tgh hari adalah projek Rakan Bantu Rakan iaitu yg mana murid senditi yang bakal mempromosi, mengutip dan meletakkan di Gerobok Kasih Cherasian. 
Semoga impian mereka untuk membantu mempromosi agar mereka dan rakan rakan dapat menyumbang barang barang makanan kpd murid murid yang lebih memerlukan akan terlaksana. 

Yaasin dan tahlil
Buat arwah Adam Harris
5 Ar Razi














 

Telegram Channel