30 October 2021

Pertandingan Video Keselamatan Jalan Raya Peringkat Kebangsaan: Cherasian Top 5

Pertandingan keselamatan jalan raya ni unik saringan dijalankan. Diberikan batch batch time tertentu dan 10 terbaik dari pusingan tersebut akan disaring ke peringkat akhir. 30 buah sekolah di pwringkat akhir akan terpilih utk undian awam 10 persen dan dipilih lagi 10 terbaik pencapaian di peringkat kebangsaan. 
Sasaran saya kali ni murid menengah atas yg dah biasa dgn story board dan edit video ni. Murid murid yg dah biasa menyertai pertandingan video kreatif sejak tahun lepas under UBK. So 95 persen hasil idea dan kreativiti mreka. Minimum bimbingan dari guru. Mengembangkan potensi mereka dalam pertandingan.

Hari ni pengumuman . mendapat tempat ke 5 sagu hati dengan RM 300 agak lumayan utk murid sekolah. Beat 420 buah sekolah untuk sampai di kedudukan ini. Boleh tengok di link web berikut video penuh peserta peringkat akhir. 


*CHERASIAN – KPS*

Mengenai seorang lelaki yang melakukan kesalahan peraturan jalan raya dengan tidak memakai topi keledar dan memandu motor dalam keadaan yang laju. Akhirnya terbabas dan mengalami kemalangan jalan raya. Tingkah laku tersebut jelas membahayakan diri sendiri malahan orang lain. Lelaki itu dibantu oleh pejalan kaki dan sedar akan kesilapan dirinya.

https://www.kps-rhs.com/cherasian/


Terima kasih 🙏

Tahniah Lutfan, Marvel, Sean dan Farhan. 

Lalalala happy Saturday
Secret Recipe, Kajang
Raikan diri haha
 

Telegram Channel