26 February 2014

Radatus Sakinah..Cinta , Cita

Wednesday..run programme
Control body language
So no one will realize the pain

Hari ni program bersama Radatus Sakinah mengenai cinta remaja. Program yg higlight mengenai cinta kita yg maha agung kepada yg sepatutnya. Perjalanan program berjalan baik kerana pelajar memberikan kerjasama yang cukup baik kerana asyik dengan sedutan paparan yg ditunjukkan di dewan dan pengisian ceramah. 

Pelajar diingatkan mengenai bahaya penyakit akibat seks bebas atau seks diluar tabii. Bagaimana zina boleh membawa kepada hamil luar nikah, kes pengguguran yg berleluasa dan pembuangan bayi yg tidak berdosa. Pelajar ditunjukkan dengan visual yg mengerikan proses pengguguran berlaku dan proses pembuangan bayi. Pelbagai jenis penyakit kelamin juga ditunjukkan dgn visual yg berjaya meruntun hati student. Mmg mengerikan.

Modul yg menarik dari radatus sakinah ni tapi bayaran juga menarik sebanyak rm 1500 untuk slot separuh hari dgn jumlah pelajar yang tiada had. Tetapi kami meletakkan 150 pelajar sahaja sebagai peserta program agar dlm kelompok kecil dalam dewan lebih mudah untuk dihayati oleh para pelajar sasaran, semua ahli pembimbing rakan sebaya tingkatan empat, satu dan dua. 
             
 

Telegram Channel