18 January 2018

Bengkel AJK Kepimpinan Kokurikulum 2018




Bengkel AJK Kokurikulum diadakan pada hari Khamis pada pukul 10.30 pagi hingga 2 petang. Dimulakan dgn taklimat dan tazkirah ringkas peranan pemimpin oleh Cikgu Nurhaiza Bt Che Mat. Seterusnya slot mengajar pengerusi dan naib pengerusi dari badan kokurikulum seperti kelab persatuan, kelab permainan dan unit beruniform untuk mengendalikan ice breaking untuk ahli masing masing agar dapat mengenali satu sama lain dan kejelekitan antara mereka. 

Seterusnya simulasi membahagikan ahli kumpulan mereka kepada beberapa kumoulan kecil dan mencipta slogan dan sorakan yg melambangkan tema unit kokurikulum yg diwakili mereka. Jika pemenang diketahui maka sorakan dan slogan itu menjadi sorakan dan slogan untuk unit kokurikulum tersebut. Terima kasih kpd ahli PRS yg membantu merealisasikan slot ini. 

2 aktiviti ini perlu dijalankan oleh pengerusi dan naib pengerusi masing masing sewaktu perjumpaan kokurikulum nanti. 

Kemudian slot diteruskan dgn slot pengurusan unit kokurikulum oleh Pn Maznah selaku PK Kokurikulum mengenai disiplin, perancangan aktiviti, kutipan yuran dan program spjg tahun unit kokurikulum. 

Dan akhir sekali dari Setiausaha Kokurikulum iaitu Cik Hufaidah mengenai pengurusan papan kenyataan unit kokurikulum dan pengurusan buku laporan kokurikulum setiap kali perjumpaan.  Cik Hufaidah mengingatkan pendaftaran dalam VLE Frog untuk setiap murid

Multitasking day
And again my meeting postponed..

















































 

Telegram Channel