9 July 2020

Cara Menulis Kajian Kes Murid Berisiko Cicir Dan Cicir





Team saya untuk penulisan kajian kes untuk murid berisiko cicir dan cicir. iaitu

Saya terlibat dengan projek Murid Berisiko Cicir Sejak Tahun 2017 lagi. Melalui pembina modul SUDI 1.0 hingga membuat manual SUDI 2.0. 

Bagi menulis kajian kes ini , menggunakan modul SUDI 1.0 dan manual SUDI 2.0 yg lengkap dgn panduan intervensi yg sesuai digunakan untuk jenis jenis kategori murid berisiko cicir. Panduan Teori yg boleh digunakan pun terdapat pada manual tersebut. 

Oleh itu jika anda berminat dengan penulisan, kajian kes merupakan satu penulisan ilmiah yg diiktiraf untuk meningkatkan profesionalisme kita dalam.bidang penulisan dan pengkajian. Ia boleh memberikan mata merit. 


Bengkel 3 hari 2 malam di Hotel Balik Pulau, Melaka ini kumpulan saya ditugaskan untuk menulis kajian kes murid berisiko cicir dan cicir. Saya kongsikan format penulisan kajian kes dan contoh draf penulisan kajian kes berdasarkan teori. 

In sha Allah kami akan menyambung penulisan ini dalam perjumpaan yang akan datang. Contoh contoh penulisan kes ada yg berdasarkan pengalaman sendiri sucsess story murid hingga berjaya menamatkan persekolahan. 
Saya pernah share di blog penulisan kajian kes saya menggunakan teori , yang berminat nak belek lebih lanjut boleh tgk semula entri blog tersebut Penulisan Kajian Kes : Penyesuaian Di Sekolah

Semoga kita sama sama belajar dan berkongsi :) 

Happy birthday Farhan
Asampedastetel fulfill his wish








2 comments

Datang cari maklumat berkaitan Kajian Kes. Thank you kak for sharing!

 

Telegram Channel