14 September 2019

Majlis Penghargaan Murid Ting 5 SMK Cheras 2019





Majlis Graduasi 2019 di Hotel Sri Pasific WPKL  hari ini. Perancangan yang dah dibuat tetapi dgn cuaca yg berjerebu dan hari ini ada perhimpunan UMNO dan PAS mmg meriah betul kawasan PWTC ini.
Saya selaku mentor kelas 5 Ibnu Rusyd utk tahun 2019 . Anak anak 5 Ibnu Rusyd ni semua lelaki hanya dua org sahaja perempuan. Maklumlah kelas SRT aliran vokasional seni reka tanda dan 4 org pula mengambil aliran rekaan jahitan pakaian.

Tahun ini format baru majlis penghargaan Ting 5 dan pertama kali juga dibuat di hotel. Satu pujian untuk AJK Induk kerana dgn kos yang dibayar oleh murid lebih kurang  sama seperti tahun tahun sebelum.ini, tetapi dapat diadakan di hotel 5 bintang. 
Tahun ini juga,  guru guru kelas perlu memakai jubah kerana perlu mengumumkan dan membaca nama nama murid di dalam kelas tersebut. Perarakan juga sama seperti majlis konvo diuniversiti dgn perarakan masuk VIP dan guru kelas, ada cokmar, ada paulan gong menandakan bermulanya perasmian program. 

Guru kelas dilayan setaraf VIP dgn makanan dihidang oleh staf hotel. Persembahan oleh Aiman exstudent yang menyambung pengajian muzik di UiTM. 

Waktu makan dihiburkan oleh murid murid ting 5 yg membuat persembahan. 

Wahh...dah terasa akan kehilangan mereka. Dah ting 5 dan dah terasa cepatnya melepaskan mereka pergi. 


Body Shop 
For reward
































































perarakan murid di dewan, nyanyian lagu
 

Telegram Channel