24 October 2014

Travel to Kuala Namu - Medan Indonesia

MH 864 to Medan
Thank you sis!

Plan yg sangat last minit..ke Medan Indonesia dan decide pukul 9.30 pagi ini terus packing dan rushing ke ERL Putrajaya. Grab peluang yg ada bila kakak sendiri offer berjalan ke Medan dan saya ditaja sebagai hadiah hari jadi :)

Sampai sahaja di Medan..wow airport yg sangat moden dan besar berbanding dari Yogja atau airport Bali. Airport yg baru dibina di Kuala Namu ini rupanya agak jauh dari Medan. Kalau airport yg lama betul betul di Medan sahaja. Kami menaiki keretapi Bandara dgn kos 75k rupiah seorang untuk perjalanan selama 40 minit berbanding dengan menaiki kereta yg akan mengambil masa sejam lebih. Keretapi seakan ERL yg mempunyai hawa dingin, televisyen dan kerusi empuk tapi setiap tiket mempunyai nombor seat untuk diduduki oh yeah mcm keretapi laju dari KL ke Ipoh tu. Pemandangan sepanjang dari airport ke Medan ialah sawah padi dan perkampungan .
Kami turun betul betul di tengah bandar dan berhadapan dgn shopping complex yg gah. Terasa mcm berada di KL pulak. Menaiki teksi selama 20 minit untuk sampai ke hotel. Orait masa di Medan hanya sejam lebih lewat dari Malaysia. Oleh sbb kami dtg ke Medan hanya sekadar nak makan angin so apalagi check in hotel je terus lepak kat cafe try makanan Medan.

 

Telegram Channel