12 April 2017

Kuala Lumpur Counselling Association




Sempena tahun ke 10 minit mesyuarat Agong KLCA diadakan di BTPN Bukit Kiara sebagai satu slot pada Seminar Profesionalisme Guru Bimbingan Dan Kaunseling WPKL 2017. dan sila ke blog kami dgn klik link di sebelah klca4u.blogspot.my/?m=1 untuk matlumat terkini. 


Ini rupa blog KLCA dlm handphone

Klik pada menu tu yg berlatarbelakang
Hitam tu baru appear menu di bawah yg ada pengenalan, jawatankuasa,ahli KLCA


Ada dashboard negeri iaitu maklumat
terkini  dari JPWP, maklumat terkini PPW, permohonan ahli dsb.

Blog berwajah baru ini dibangunkan oleh Naib Pengerusi 1 KLCA iaitu En Che Mohamad Padali B Che Mat. Memandangkan AJK KLCA perlu membuat pengagihan biro biro, maka saya selaku Naib Pengerusi 2 KLCA berada di bawah biro ICT dan blog ini untuk membantu mempromosikan penggunaan blog ini dalam GBK WPKL untuk informasi terkini.

Yg menariknya mengenai Kuala Lumpur Counselling Association ini ialah di mana ahli ahlinya merupakan guru.bimbingan kaunseling di KL atau pernah menjadi guru bimbingan dan kaunseling di Kuala Lumpur. Jika bertukar ke sekolah lain dan menjadi ahli seumur hidup dgn bayaran RM 100 maka apabila bertukar negeri masih boleh join aktiviti KLCA ini. Kami bercadang mewujudkan kad keahlian KLCA berdasarkan nombor resit yg dikeluarkan.
Jika guru kaunseling bertugas di sesebuah pejabat pelajaran wilayah, maka wajib menyertai Majlis Guru Kaunseling Pejabat Pelajaran Wilayah Pudu contohnya mcm saya. MGK PPW Pudu bernaung di bawah MGK WPKL . Oleh krn MGK WPKL bukanlah satu pertubuhan yg didaftarkan maka aktiviti yg melibatkan penyaluran dana agak tidak selamat dijalankan. Oleh itu pentingnya KLCA ini krn ia merupakan pertubuhan yg didaftarkan dan boleh mengutip dana dan sumber tajaan juga boleh menggunakan akaun KLCA ini untuk tujuan menguruskan sumber kewangan dan proses pembayaran dan penajaan urusniaga program akan berjalan dalam keadaan yg berhemah dan mengikut SOP.
So apalagi kawan kawan di WPKL mari bersama sama mendaftarkan diri sbg ahli KLCA seumur hidup. Senarai nama terkini sbg ahli seumur hidup ada di dlm blog tersebut. 




Farewell Padali
Confirmation letter 
For Cherasian.. to let you go

 

Telegram Channel