27 February 2015

Slot Sahsiah Bersama Pelajar Moral

Gembira dgn perkhabaran
Gusar dengan penantian
Mengintai jerih cabaran
Semoga cerah harapan

Dalam sebulan, slot kaunseling akan diadakan sekali pada hari Jumaat iaitu pada setiap minggu ketiga hari Jumaat khas untuk slot sahsiah diri untuk pelajar Moral. Ini kerana pelajar Islam mempunyai slot khas membaca Yaasin di dewan pada masa pertama yg dimasukkan ke dalam jadual waktu sekolah sejak pertengahan tahun lepas di bawah boss baru. Sebelum ini pelajar Islam membaca Yaasin disurau sekolah pada pukul 7.00 hingga 7.30 sahaja. Dengan adanya jadual waktu baru iaitu 7.30 hingga 8.05 pagi, maka lebih ramai pelajar menyertainya kerana masa waktu rasmi sekolah. Oleh itu program bacaan Yaasin di dewan dan  pelajar Moral mempunyai slot di tapak perhimpunan.
Setiap Jumaat, pelajar Moral mempunyai sesi sahsiah diri di bawah panitia Moral. Sebulan sekali di bawah UBK pada minggu ketiga.

Antara aktiviti yg mereka lakukan setiap minggu ialah sesi meditasi  diikuti dengan modul tertentu selama 20 minit.
Pagi ini saya menggunakan inventori personaliti modul Minda Sihat seperti entri blog Inventori Personaliti dan membentangkan mengenai personaliti A dan B diikuti hilai tawa pelajar yg seronok dengan makna karakter sendiri atau kawan kawan.

 

Telegram Channel