Total Pageviews

20 October 2018

Link Video Amalan Terbaik Kaunseling Dan Disiplin WPKL Ke Kebangsaan 2018

Pagi ini saya menuju ke SK Sri Bonus yang akan mewakili Kuala Lumpur untuk pertandingan amalan terbaik disiplin sekolah rendah WPKL. Mereka akan mendengar taklimat dari JPN dan seterusnya pembentangan akhir dari setiap pembentang. 

Kebajikan peserta diambilberat pada tahun ini apabila JPN sendiri mengambil tanggungjawab menguruskan pengangkutan dan penginapan peserta pembantu. JPN juga mengalu alukan guru kaunseling negeri yg ingin turut serta dalam simposium dengan pembiayaan sendiri agar dapat memberikan pengalaman kepada guru kaunseling. JPN juga menguruskan beberapa siri coaching untuk membantu peserta. Satu langkah yang sangat baik  dan saya rasa perkhidmatan yg diberikan oleh JPN tahun ini wajar diberikan pujian. 

Gembira apabila hasil coaching peserta yg akan mewakili WPKL dipatuhi dan diikuti oleh pembentang dan pembentangan peserta semakin baik hari ini. Melangkah ke kebangsaan dengan momentum yang kekal bersemangat, semoga kalian beroleh kecemerlangan. Mewakili JPN sudah mencipta satu kecemerlangan buat anda. Membentang sebagai satu perkongsian dan bukan kerana ingin menang pertandingan semata-mata.



Hari ini saya ingin berkongsi link video amalan terbaik kaunseling. Jom bantu like untuk viralkan video ini

Video ini adalah untuk pertandingan video popular


Link video Amalan Terbaik Disiplin Menengah
dari SMK Desa Tun Hussin Onn bertajuk Trafic Kehadiran menangani lewat ke sekolah.
https://youtu.be/IMo_dfJnkXg


THE SYUKRAN PROJECT untuk membudayakan amalan berterima kasih..
Link video ;https://www.youtube.com/watch?v=F2S5LhY3u5A


Amalan terbaik kaunseling sekolah rendah Bobo's Stick memgenai amalan penjagaan tandas
https://youtu.be/i3mUQS4uHSI

Amalan terbaik disiplin sekolah rendah SK Sri Bonus mengenai amalan bersaing hadir penuh
https://youtu.be/0frTHEUjSSQ


Semoga kejayaan menanti dan tamatlah coaching saya sehingga hari ini.

Hasil coaching one to one 3 jam di sekolah , amalan terbaik kaunseling rendah slaid 148 dikurangkan menjadi 40 slaid dan susunan grafik dan storyboard yg baru. Tema slaid yg lebih sesuai dan bersifat eksekutif yang gambar dan ayat yg sedikit berbanding ayat nota yg panjang panjang pada slaid. 


Hasil coaching one to one 3 jam hari yg lain pula bersama pembentang amalan terbaik disiplin menengah, storyboard disusun semula dan pemilihan skrip pembentangan yg catchy serta menukar beberapa tools penyelesaian masalah yg lebih sesuai dengan amalan terbaik disiplin. 




Hasil coaching hampir 10 jam melalui empat kali sesi coaching dengan peserta dari SMAWPKL dari mewakili daerah Pudu lagi hingga ke peringkat mewakili JPWPKL. 
Dari tidak tahu bagaimana point untuk sediakan slaid mengikut pemarkahan amalan terbaik hingga kini pembetulan slaid yg minimum cuma skrip diubah dan storyboard diubah juga untuk ke kebangsaan dgn pemilihan grafik yg sesuai dengan ayat ayat yg signifikan untuk skrip. 


Hari ini ada beberapa perubahan minimum yg perlu ditangani. Tips untuk peserta membentang dengan baik dan kesalahan ejaan dan tatabahasa pada slaid dibincang bersama sama. 4 panel berbincang bersama sama iaitu JPN En Fauzan dan En Rofii, jurulatih saya dan En Joshua. 

Good luck semua semoga kejayaan menanti anda.

Hi tea Hotel Sri Pasific KL




















No comments: