23 April 2022

Jaringan Dengan PRS Sengkurong, Brunei

Program  PRS SMK Cheras bersama PRR program rakan remaja mereka panggil sebab ting 6 adalah remaja. 

Menjalinkan kerjasama dengan guru kaunseing Pusat Ting 6 Sengkurong Brunei. Dinamakan Program Daurah Ilmiah Memperkasa Masa Hadapan oleh pihak Brunei. 
Tarikh program sepatutnya sebelum Ramadhan tetapi atas faktor tertentu , pihak sekolah di sana memohon untuk menamgguhksn ke 7hb yg mana saya sudah bergerak ke SMK SBS. 
Memandangkan sesi perbincangan dari mula melibatkan saya dan guru kaunselingnya maka saya teruskan kerjasama sehingga majlis dilaksanakan. 

Cikgu ini approach saya melalui Cikgu Padali. Pernah membaca blog saya mengenai sistem eklien atau psikometrik smk cheras maka sek itu juga membuat tempahan sistem untuk sekolah mereka. 

Dari situ jalinan untuk menjalankan aktiviti PRS pula. Saya cukup tertarik dgn program Sahabat Quran 3T bermaksud talaqqi, tasmik dan tadabbur. Ini bermaksud PRS sekolah ini perlu juga mempunyai ciri ciri  daam memgamalkan pembacaan Quran untuk menarik lebih ramai rakan suka membaca Quran. 
Ada jadual juga disediakan . 


Tengah malam selepas terawih , buat rehersal  dgn anak anak PRS yg jadi pengacara, pembentang dan teknikal. Guide mereka lagi sebelum melepaskan mereka  maklumlah projek ini dàh 80 perstus under  saya dan saya akan melasanakannya hingga jadi dan selesai. 
Last project as a counselor SMK Cheras
Memory 🌷7 April

 

Telegram Channel